سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

چرا بسته‌های اینترنت شبانه ایرانسل و همراه اول حذف شده است؟

  • کد خبر: ۲۰۳۰۳۷
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
چرا بسته‌های اینترنت شبانه ایرانسل و همراه اول حذف شده است؟
بعد از اعلام رسمی افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی، به نظر می‌رسد که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بسته‌های شبانه‌شان را هم حذف کرده‌اند. اما آیا آن‌ها مجاز به این کار هستند؟

به گزارش شهرآرانیوز - طبق گزارش برخی کاربران و همچنین بررسی‌های انجام‌شده همراه اول و ایرانسل برخی بسته‌ها از جمله بسته شبانه را حذف کرد‌ه‌اند.

این اپراتور‌ها مدعی هستند در حال به روزرسانی نرخ‌های جدید هستند و در کمترین زمان ممکن تمام بسته‌های اینترنتی به حالت قبل باز می‌گردند و با نرخ جدید عرضه خواهند شد، اما برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که اپراتور‌ها بنا ندارند بسته‌های شبانه را برگردانند.

با اعتراض مشترکان اینترنت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با انتشار متنی در ویراستی نوشته است:

«هیچ بسته موجودی مجوز حذف شدن ندارد و حداکثر افزایش قیمت این بسته‌ها حدود ۳۰ درصد است. اپراتور‌ها فورا جدول مقایسه قیمت قبل و بعد از بروزرسانی بسته‌ها را اطلاع رسانی کنند.»

پس از انتشار این پیام، ساعتی بعد اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل جدول مقایسه قیمت قبل بعد از به روزرسانی بسته‌های خود را منتشر کردند، اما همچنان در این لیست برخی بسته‌ها حذف شده‌اند.

امیر لاجوردی، رئیس سازمان رگولاتوری با انتشار پیام دیگری به اپراتور‌ها هشدار داده در صورت تخلف با آن‌ها برخورد می‌شود:

هیچکدام از بسته‌هایی که تا دیروز در دسترس کاربران بوده نباید حذف شوند و بیش از ۳۴ درصد هم افزایش قیمت نخواهند داشت. با اپراتور‌هایی که از این دو اصل تخطی کنند حتما برخورد قانونی خواهد شد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هم در گفتگو با شبکه خبر درباره افزایش تعرفه اینترنت و وضعیت بسته‌های اینترنت گفته است:

اپراتورها حق ندارند هیچ یک از بسته‌های اینترنتی که تا روز پنج شنبه در دسترس مردم بوده را حذف کنند و هیچ بسته‌ی جدیدی نباید بیش از ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته باشد. در بسته‌های اپراتورها مواردی بود که بیش از ۳۴ درصد افزایش قیمت اینترنت داشتند که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورها دستور داد این موارد را حذف کنند و بر اساس قیمت جدید قانونی تعرفه گذاری شود. هیچ بسته اینترنت از جمله بسته‌های شبانه حذف نشده است و تمام اپراتور افزایش قیمت اینترنت را تا سقف ۳۴ درصد مجاز هستند. اگر مردم خلاف این مورد را دیدند می‌توانند با سامانه ۱۹۵ تماس بگیرند تا رسیدگی شود. بسته‌های اینترنت اپراتورها متفاوت و در قالب بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارد بنابراین هر بسته‌ای که قبلاً وجود داشته ضرب در یک و سی چهار صدم درصد می‌شود و قیمت جدید به دست می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->